Zdrowe żywienie – wybór składników odżywczych

Mamy parę prostych kanonów zdrowego odżywiania, które wspomaga nam w utrzymaniu właściwej sylwetki ciała, nie możemy bo zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, powinniśmy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy też czas w jakim spożywamy posiłki. Tu zdania są podzielone albowiem, kiedyś uważano, nawet mamy stare powiedzenie Śniadanie jedz jak cesarz, obiad jak koronowany władca a kolację jak żebrak. Stare żartobliwe niemniej jednak i również ma sobie niemało prawdy. Teraz naukowcy uważają, ze musimy spożywać więcej posiłków jednak w mniejszej ilości. Z pewnością jest ważne by posiłki były w należytych porach dnia, by nie zaburzać regularności. Aktualnie w szeregu przypadków w pracy pracobiorcy mają dłuższą przerwę aby syty pokarm skonsumować w pracy a nie wieczorem w domu. Wzywają także, żeby pic mnóstwo wody jest ona albowiem jednym z ważniejszych składników pokarmowych stworzonego przez nas organizmu. A jeśli nie będziemy jej dostarczać to zostanie pobrane z organizmu. Inne kompozycje są dla nas istotne albowiem dostarczają nam niezbędnych elementów żywnościowych, witamin oraz są źródłem energii. 

Składniki odżywcze

Nie zapominajmy także o składnikach odżywczych. Do ważnych składników pokarmowych kwalifikujemy białka, węglowodany, lipidy, kompozycje mineralne, witaminy. Białka uwalniane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym elementem budulcowym naszego organizmu ludzkiego. Zawsze białko kojarzy się z cegiełkami. Węglowodany, jest to główne źródło energii, naszego organizmu a oczywiście pokrywają je głównie towary pochodzenia roślinnego. Cukry można dostarczać też, w inny sposób na przykład poprzez słodycze jednakże pamiętajmy, że to wyłącznie puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)
Aby dowiedzieć się więcej o nasionach CHIA i ich doskonałych właściwościach, kliknij tutaj: http://fashionandbeauty.pl/nasiona-chia-jakie-ma-wlasciwosci-szalwia-hiszpanska-przepisy/ )

Prócz szablonowych elementów odżywczych, osoby chcące zadbać o zdrowy styl życia oraz jedzenia powinny zaciekawić się szałwią hiszpańską – znacznie więcej na temat tego odkrywczego składnika pokarmowego można przeczytać na witrynie nasiona chia. 

Dlaczego warto stosować nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

zawierają bardzo znaczące ilości kwasów Omega-3 i Omega-6, które poprawiają pamięć i koncentrację

korzystna mieszanka kwasów pozwala efektywnie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona poprawiają wygląd cery, włosów i paznokci, na dodatek znacząco spowalniają proces starzenia

hartują układ kostny

błonnik zawarty w nasionach poprawia metabolizm i reguluje pracę układu trawiennego

nasiona zmniejszają cholesterol 

Jak widać, nasiona chia to profesjonalny dodatek do diety i codziennego stylu odżywiania dla każdego człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *